Vineta Sareika un Amandīne Savarī. Brāmsa vijoļsonātes

Vijolniece Vineta Sareika ir savu radošo spēku pilnbriedā. Spoža gan solistes ampluā, gan ansambļa saspēlē, viņa pieder pasaules mūziķu elitei. Kopš aizvadītā gada pavasara viņa ir leģendārā orķestra “Berlīnes filharmoniķi” koncertmeistare, esot vēsturiski pirmā sieviete šajā prestižajā amatā! Starp koncertiem uz nozīmīgākajām pasaules skatuvēm latviete labprāt muzicē arī dzimtenē. Šajā koncertprogrammā viņa no jauna tiekas ar Amandīni Savarī – vienu no spožākajām jaunās paaudzes franču pianistēm, kura līdz ar čellistu Kristianu Pjēru Lamarku savulaik bijusi Vinetas saspēles partnere arī slavenajā “Trio Dali”. Kopīgi izpētījušas un spoži ieskaņojušas Edvarda Grīga un Volfganga Amadeja Mocarta vijolsonātes, nu abas mūziķes pievērsušās Johannesa Brāmsa daiļradei. Oriģināls un dziļi pārdomāts, tehniski nevainojams un emocionāli spilgts ir abu izcilo kamermūziķu lasījums, pārlapojot visas trīs absolūtās mūzikas meistara romantiski nospriegotās vijolsonātes, kas droši pieskaitāmas vijoles un klavieru dueta “zelta repertuāram”. 

Kaut arī vijoles un klavieru duetam Brāmss vairākkārt skicējis jau jaunībā, visas trīs romantiķa vijolsonātes saistāmas ar komponista brieduma gadu daiļradi un tapušas jau pēc vācieša monumentālā Vijolkoncerta. Pirmā no tām aizsākta 1878. gada vasarā savukārt Trešā pabeigta desmitgadi vēlāk. Tās visas vieno simfoniskas dramaturģijas vēriens un ārkārtīgi spilgta kantilēna, ko vēl vairāk paspilgtina arī tematiskas atsauces uz paša Brāmsa emocionāli nospriegoto vokālo liriku. Un ja abas pirmās mažora tonalitātēs rakstītās sonātes caurstrāvo gaiši liriskas vēsmas, tad reminora zīmē risinātajā Trešajā klātesošas ir arī dramatiski vētrainas brāzmas.

Koncerts divās daļās un garums ar stapbrīdi apmēram 1,5 h.

Dalībnieki

Vineta Sareika, vijole
Amandīne Savarī, klavieres

To top