Haidna “Filozofs” un Bēthovena “Pastorālā simfonija”

Daudz tīkamāka par pilsētas burzmu Ludvigam van Bēthovenam esot bijusi lauku atmosfēra. Tās valdzinošo daudzveidību temperamentīgais vīnietis spilgti iemiesojis arīdzan Sestajā, kuru sev netipiski dāsni apveltījis pat ar apakšnosaukumu “Pastorālā simfonija jeb atmiņas par dzīvi laukos”. Mazāk zināmu Jozefa Haidna daiļrades šķautni ieskicē pārdomām un jautājumiem caurstrāvotā22. simfonija, kuru laikabiedri trāpīgi nodēvējuši par “Filozofu”. Rakstīta diviem angļu ragiem, diviem mežragiem un stīginstrumentiem, šī partitūra ir unikāla visā simfonijas žanra vēsturē! Ar neordināru instrumentāciju izceļas arī mūslaiku Vīni pārstāvošā starpžanru meistara Johannesa Berauera žilbinošais dubultkoncerts NoWhere NowHere. Pērn Austrijā ar ovācijām uzņemtais jaundarbs veltīts festivāla “Vīnes klasika” viesiem – tradicionālo un klasisko sitaminstrumentu spēles sapludināšanas -meistaram- Bernhardam Šimpelsbergeram un daudzpusīgajam vijolniekam Tomasam Guldam.

Programma

Jozefs Haidns - Simfonija Mibemolmažorā Hob. I:22 (“Filozofs”)
Johanness Berauers – Koncerts vijolei un orķestrim NoWhere NowHere
Ludvigs van Bēthovens – Sestā simfonija Famažorā, op. 68 (“Pastorālā”)

 

Dalībnieki

Tomass Gulds, vijole
Bernhards Šimpelsbergers, sitaminstrumenti
Sinfonietta Rīga 

 

To top