Eiropas baroka šedevri, amerikāņu minimālisms un latvieši. KONCERTS KLĀTIENĒ

Ievas Salietes vārds pēdējo gadu laikā Latvijā kļuvis teju sinonīms “klavesīnam”... Pateicoties viņas izcilajai spēlei un oriģinālajām idejām, arī nerimstošajai zinātkārei un spējai aizraut, klavesīns Latvijas koncertdzīvē ieguvis jaunu elpu... Pēc studijām dzimtajā Rīgā un izcilajās senās mūzikas meistaru kalvēs – Freiburgas Mūzikas augstskolā un Bāzeles Schola Cantorum – 2010. gadā klavesīniste Ieva Saliete atgriezās Latvijā... Vēl arvien viņa turpina saspēlēties ar pasaulslaveniem mūziķiem, koncertējot arī tālu aiz dzimtenes robežām, tostarp piedaloties solo un kamermūzikas projektos Vācijā un Šveicē, kā arī esot Bernes senās mūzikas orķestra Les Passions de l’Ame klavesīniste. 
Solokoncertā Lielās mūzikas balvas laureāte meklēs pirmsākumus... Vai tie būtu paši pirmie taustiņinstrumentiem pierakstītie darbi no 15. gadsimta beigās publicētā krājuma Codex Faenze, vai Baha Čakona no Partitas reminorā, kuras dzīlēs vēl aizvien tik daudz neatklātā, vai Latvijā retāk dzirdētie krāšņā beļģu un franču baroka paraugi... Par savu iedvesmas avotu Saliete dēvē arī pasaulslaveno mūziķi Vandu Landovsku (1879-1959) – pateicoties viņai, klavesīns 20. gadsimta sākumā piedzīvoja īstenu renesansi – līdztekus savai vēsturiskajai sejai atklājoties gluži jaunā gaismā, kur būtiski arīdzan avangardiski modernisma vaibsti... Un arī Salietes radošajā ceļā skats pagātnes virzienā vienmēr ir sabalansēts ar interesi par visu jauno, nevairoties no krāšņa eklektisma un spilgtiem kontrastiem... Tāds ir arī muzikāliem citātiem un atsaucēm piesātinātais Uģa Prauliņa jaundarbs klavesīnam, tāpat mūsdienīgo skaņu pasauli pārstāv arī ar minimālismu asociētā amerikāņa Stīva Reiha leģendārais opuss “Electric Counterpoint”, kas oriģināli rakstīts ģitāristam Petam Metenijam, un intrigai – reti dzirdētajam viduslaiku instrumentam klavecimbalai rakstītais Edgara Cīruļa jaundarbs! 

Koncerta apmeklētājiem būs jāuzrāda sadarbspējīgu vakcinācijas vai Covid -19 izslimošanas sertifikātu, kā arī personu apliecinošs dokuments.

Lūgums koncerta apmeklētājiem ierasties ne vēlāk kā 30 minūtes pirms koncerta.

 

Programma

Jacopo da Bologna, Bartolino de Padova, skaņdarbi no Codex Faenza, Žans Filips Ramo Svīta klavesīnam, Johans Sebastians Bahs Čakona no Partitas re minorā vijolei solo, Stīvs Reihs Electric Counterpoint klavesīnam un elektronikai, Edgars Cīrulis (jaundarbs), Uģis Prauliņš (jaundarbs)

Dalībnieki

Ieva Saliete, klavesīns

To top